Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.11.2020, Milan Šurkala, aktualita
Server YouTube mění pravidla monetizace. V nových podmínkách služby si totiž vyhrazuje monetizovat jakákoli videa dle svého uvážení, tedy i mimo YouTube Partner Program. Tvůrce ale v takovém případě nic nedostane.
honza1616 (3702) | 20.11.202019:24
Já vždy chtěl svá videa pro své sledující bez reklam, přitom třeba na Twitchi mám už dost silnou základnu pro začínajícího streameranimodyz uz jsem dlouho nic nestreamoval, ....ale stacilo by nahnat lidí z Twitche na YT a už bych tam měl přes 1000 SUB, a doba sledování by bylo to nejmíň.... I tak bych ale dělal videa bez reklam pro své potěšení a ne zisk....
No a teď mi tam YT ty reklamy stejně dá? No tak to je super
Odpovědět1  0
Tomek13 (8) | 20.11.202012:40
Pokud tam neuvidím uječenýho alzáckýho zelenýho skřeta, tak je mi to jedno :­-­) .
Odpovědět0  0
Tomcat2 (645) | 19.11.202020:46
Na PC mám Youtube bez reklam díky Adblocku a nedokážu si představit, že by to bylo jinak. Na mobilu mě to štve, tak mám v záloze Youtube Vanced...ale na Smart TV mě to dost vytáčí, protože tam to není jak blokovat...

Hodně youtuberů si dělají reklamu sami, ale to stačí rychle přeskočit šipkou v před a je klid...

Chápu sice, že bez reklam by Youtube existovat nemohl, ale je to těžkej opruz, kvůli reklamám se na TV nedívám a na netu na to nejsem moc zvyklej...
Odpovědět5  0
KRoman47 (37) | 20.11.20209:51
Mám na reklamy stejný názor, s nějakým chytřejším routerem by asi šlo nastavit filtry pro celou síť, ale neřešil jsem zatím. U YT vidím jako velký problém, že není žádná reálná alternativa­/konkurence. Prostě co se nenajde na Youtube, protože třeba nějaké pravidla služby, které se neustále mění, tak automaticky nejde najít nikde jinde, protože nic dalšího není.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 20.11.202012:31
Jenže i když vznikne konkurence, stejně to obvykle zkonverguje do téhož. Někde se ty peníze vzít musí. Youtuber obvykle nebude produkovat obsah, když se mu to nezaplatí. A když mu to ta nová služba nedá, tak tam nepůjde. Provozovatel serveru nebude provozovat servery, pokud se mu to nezaplatí a bude z toho mít jen náklady. A už vůbec nebude platit tvůrcům obsahu ­(a náklady si ještě více zvyšovat­), když nebude mít z čeho.

Blokování reklamy a snížení příjmů pak nutí změny jinde, zaplatit se to prostě musí. Takže více reklamy pro ty zbývající, kteří ještě neblokují, což nechceme, zavádění paywallů ­(tedy tím víc předplatných­), což nechceme, více nekvalitního a bulvárního ­"clickbait­" obsahu, což také nechceme... Takže ono to není tak jednoduché.

"Úspěch­" YouTube Premium ukazuje, že v případě YT mají uživatelé raději spíše ty reklamy než předplatné ­(YT Premium takřka nikdo nechce, tam jsou příjmy o dva desítkové řady jinde­).
Odpovědět1  0
Tomcat2 (645) | 20.11.202013:27
Mě vždycky zajímalo, jak se počítá zobrazení reklamy na stránce, kterou zablokuje třeba Adblock. Podle mě se ta stránka stáhne celá a web browser ji zpracuje, jako by blokovaná nebyla s tím, že pak přijde na řadu Adblock a jediné co udělá, tak ty reklamy nezobrazí, ale to už by se neměl nikdo zpětně dozvědět, ne? Pokud ze serveru byly ty reklamy staženy, tak by se stejně započítalo jejich zobrazení, protože server nemá přece zpětnou kontrolu toho, co se nakonec s tou stránkou stane, ne? Dokud se reklama nestáhne, tak není co blokovat. Tím pádem by z pohledu počtu zobrazení Adblock neměl ničemu vadit. To že je nakonec nikdo neuvidí je jedno, stejně to každej ignoruje a reklama nezobrazená vyjde na stejno jako reklama ignorovaná. Nebo to funguje tak, že Adblock přímo blokuje stažení nějakého prvku na stránce a potom se teprve stránka zpracovává prohlížečem a zobrazí? To mi ale nejde pak dohromady s tím, že u reklam, které Adblock nezablokuje, ty se zobrazi, ale jakmile je přidám, tak to pole tam bude pořád, akorát prázdné. Nebo snad existuje nějaká zpětná kontrola stránky, jak se nakonec zobrazila?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 20.11.202014:16
Takhle jednoduché to opravdu není.

To nelze paušalizovat. Je spousta různých způsobů, jakým jsou reklamy nabízeny. V zásadě ale mnoho z nich funguje na tom, že se blokuje HTTP žádost o stažení reklamy ­(např. na základě seznamu zakázaných reklamních serverů, některých klíčových slov­). I proto se adblocky chlubí tím, že zrychlují internet a snižují datovou zátěž. Kdyby se to stáhlo a jen pak rozhodlo, že se to nezobrazí, takové tvrzení by bylo liché. A za další, kdyby se to neprojevilo na příjmech, tak by servery nepřicházely s tím, že detekují adblock, a nepůsobilo by jim to existenční problémy ­(a současně nepřicházely s ještě méně populárními řešeními, jak tyto výpadky nahradit­). Nicméně zdaleka to není jediný způsob vkládání. Jsou i takové, které se tímto nedají zablokovat, takže tam se to dělá zas jinak. Těch metod je mnoho a sám se v tom pořádně nevyznám.

"Nebo snad existuje nějaká zpětná kontrola stránky, jak se nakonec zobrazila?­"

Ano. Tady Vás asi překvapím, ale úroveň kontroly je na docela jiném levelu, než předpokládáte. Mnohé reklamní systémy velmi dobře ví, kdy se ta reklama nejenže stáhne, ale také i zobrazí, a dokonce i na jak dlouho byly zobrazeny na ploše stránky, z jak velké plochy byly zobrazeny... Takové menší demo https:­/­/www.thinkwithgoogle.com­/feature­/viewability­/demo Jenže každý ten systém se účtuje na základě různých metrik, je pro něj důležité něco jiného... Dnes je tendence měřit spíše skutečný výkon reklamy ­(např. kliky­) a ne samotné zobrazení ­(některé typy tak mohou zobrazit reklamu milionkrát, ale když nikdo neklikne, nula­), kombinace obou...
Odpovědět1  0
M0RGAN (249) | 19.11.202018:01
Youtube Premium funguje bez reklam. A jelikož je příplatek jen 20 korun měsíčně k YT Music Premium, tak to pro mě byla docela jasná volba. A je pokoj.
Celkově by se mi líbil nějaký agregovaný systém, kam bych platil třeba $50 měsíčně a měl k dispozici veškerý běžný obsah, nyní placený reklamami, zcela bez reklam. A těch $50 by se přerozdělilo mezi autory obsahu podle jeho využívání. Takhle agresivní reklamy člověka akorát nutí používat blokovače a někdy to pak zlobí.
Odpovědět2  0
Fangcz (27) | 20.11.202011:01
O podobou věc se snaží Floatplane nicméně je to fakticky omezeno jen na určité tvůrce obsahu primárně rekrutujících se z větších YouTube kanálů. Existují alternativy k YT jako Odysee ­(LBRY­), BitChute ale spíš paběrkují a oproti YT fungují spíš jako sekundární záloha pro případ výmazu.
Zatím sem nenarazil na portál který by fungoval podobně pohodlně jako YT, všechny alternativní video portály mají vždycky něco co celý user experince kompletně zmrší ať už jde o paywall nebo velikostní limity nahraného souboru.
-­-­-
Obecně si myslím že se všichni snaží napodobit úspěch Netflixu který s tím začal ve velkém první s placeným VoD. Mám nicméně velké pochybnosti že někdy k takovému konsolidovanému přístupu k obsahu dojde, každý se snaží si urvat co nejvíce a to znamená že svůj obsah má jen na své službě. To je samozřejmě z pohledu spotřebitele velmi drahé protože musí živit spoustu redundatních služeb. V zásadě si myslím že pokud nedojde k uzákonění které by takový centrální portál vynutil tak není šance že něco takového vzniklo. Vydavatelé obsahu jsou přiíliš chamtiví na to aby se s svým originálním obsahem s někým dělili.
Odpovědět1  0
Tomcat2 (645) | 20.11.202013:16
Já mám Netflix, ale jen proto, že si ho sdílíme s dalšími 4 lidmi a stojí mě tak jen 80Kč měsíčně. Ale platit si HBO, Amazon a bůhví co ještě, to už by byla dohromady celkem pálka...proto budou vznikat agregované servery, které budou nabízet všechno na hromadě, i když nelegálně...a torrent to jistí...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4982) | 20.11.202013:47
Jj, tohle je problém. Zatímco původně streamovací služby krásně odstraňovaly pirátství tím, že na nich bylo dostupné v podstatě všechno za přiměřený poplatek, tvorbou exkluzivního ­(vlastního­) obsahu se to zase otáčí.
Odpovědět0  0
Fangcz (27) | 20.11.202014:16
Právě, z počátku byl Netflix super protože byl jediný a měl většinu obsahu.
Nicméně staré struktury zmerčily příležitost a chtěly si z rostoucího koláče $ urvat co nejvíc pro sebe. Svůj obsah stáhly z Netflixu a spustili vlastní streamovací službu. Načež v Netflixu pochopili že to takhle dál nepůjde a začali produkovat taky vlastní originální obsah. A tak se nám to zase drobí. Netflix byl donuceni okolím, což jak píšete v neprospěch koncového spotřebitele který si musí platit několik služeb. To neodvratně vede k pirátství, kdy většina má jen jednu­/dvě z streamovacích služeb a zbytek pirátí.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.